12 Τροφές Που Προστατεύουν Και Λευκαίνουν Τα Δόντια

By | 18 Ιουλίου 2016

Τροφές που προστατεύουν και λευκαίνουν

Τα δόντια παίζουν σημαντικό ρόλο στο να σας κάνουν να φαίνεστε όμορφοι. Είναι γνωστό σε όλους ότι ένα όμορφο χαμόγελο μπορεί να σας κάνει πολύ ελκυστικούς. Δεν είναι τυχαίο το ότι η λεύκανση δοντιών είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους επίσκεψης στον οδοντίατρο.

Τα δόντια χρειάζονται επίσης για να μασάτε το φαγητό και για να εκφέρετε σωστά τις λέξεις. Οπότε είναι σημαντικό να φροντίζετε τα δόντια σας για να αποφύγετε την τερηδόνα και το ενδεχόμενο να σας πέσουν.

Οι οδοντικές κοιλότητες (τρύπες) προκαλούνται από βακτήρια που βρίσκονται στο στόμα σας. Τα ίδια βακτήρια προκαλούν επίσης ουλίτιδα ή πλάκα στα δόντια σας. Έτσι, τα δόντια σας μπορεί να γίνουν εύθραυστα και αδύναμα.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε στο σπίτι για να κρατήσετε τα δόντια σας υγιή είναι να τα βουρτσίζετε δύο φορές την ημέρα. Το οδοντικό νήμα είναι εξίσου σημαντικό με το βούρτσισμα. Επίσης, είναι σημαντικό να καταναλώνετε υγιεινές τροφές, οι οποίες περιέχουν τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες, ώστε να κρατήσετε τα δόντια σας δυνατά και υγιή.

Λίστα Φαγητών για Υγιή Δόντια και Ούλα:

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε ασβέστιο και πρωτεΐνες, αλλά παράλληλα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Ως αποτέλεσμα, είναι τέλεια για τα δόντια σας. Εάν τρώτε ένα τέταρτο του φλιτζανιού αμύγδαλα μετά το μεσημεριανό σας, μπορείτε να αποφύγετε ποικίλα οδοντικά προβλήματα.

ΜήλαΜήλα

Το μήλο είναι ένα υπέροχο φρούτο, πλούσιο σε μέταλλα και βιταμίνες. Με αυτό τον τρόπο σας βοηθάει να κρατάτε τα δόντια σας υγιή και δυνατά. Εμπεριέχει φυτικές ίνες και έχει καθαριστικές και στυπτικές ιδιότητες.

Το να καταναλώνετε μήλα τακτικά είναι ένας τέλειος τρόπος να κρατήσετε τα δόντια σας λευκά, υγιή και δυνατά.

Βασιλικός ή ιερός βασιλικός

Ο ιερός βασιλικός ή αλλιώς βασιλικός είναι ένα πολύ δημοφιλές βότανο, γνωστό σε όλους για τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία και τις ιατρικές του ιδιότητες. Το βρίσκουμε συχνά σε όλα τα μέρη της Ινδίας. Είναι ένα φυσικό αντιβιοτικό και μπορεί να σας προστατεύσει από διάφορες ασθένειες και μολύνσεις.

Ο ιερός βασιλικός μπορεί να σας απαλλάξει από την άσχημη αναπνοή και να προλάβει την συσσώρευση πλάκας στα δόντια. Είναι επίσης ένα πολύ καλό γιατρικό για την αιμορραγία των ούλων.

Καρότα

Τα καρότα είναι επίσης γεμάτα φυτικές ίνες. Όταν τρώτε καρότα μετά το γεύμα σας, αυξάνετε την παραγωγή σαλιού στο στόμα σας, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης οδοντικών κοιλοτήτων.

Τυρί

Οι λάτρεις του τυριού έχουν ακόμα έναν λόγο να το απολαμβάνουν. Μία έρευνα που διεξήχθη με θέμα την οδοντική υγεία έδειξε ότι η κατανάλωση τυριού μπορεί να αυξήσει το pH στο στόμα και έτσι να μειώσει τον κίνδυνο της τερηδόνας. Λέγεται ότι όταν μασάτε τυρί, το σάλιο που παράγεται εμποδίζει την εμφάνιση οδοντικών κοιλοτήτων.

Το τυρί είναι επίσης πλούσιο σε πρωτεΐνες και ασβέστιο, κάτι που κάνει το σμάλτο των δοντιών δυνατό.

Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα ήταν μέχρι πρότινος γνωστό ότι προκαλεί τερηδόνα και για αυτό οι περισσότεροι άνθρωποι την απέφευγαν. Αλλά η μαύρη σοκολάτα λέγεται αντίθετα ότι έχει ιδιότητες που σας βοηθάνε να κρατήσετε τα δόντια σας υγιή. Ο λόγος είναι οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες και η παρουσία θεοβρωμίνης.

Η θεοβρωμίνη είναι ένα αλκαλοειδές που παράγεται κατά την διαδικασία ζύμωσης των σπόρων κακάο και έχει την ιδιότητα να κάνει πιο σκληρό το σμάλτο των δοντιών και να εμποδίζει την ανάπτυξη τερηδόνας. Παρ’ όλα αυτά, καλό είναι να την καταναλώνετε σε μέτριες ποσότητες.

Πράσινο τσάι

Η συχνή κατανάλωση πράσινου τσαγιού σας βοηθάει να κρατήσετε τη σωστή στοματική υγιεινή. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού το καθιστούν πολύ αποτελεσματικό στην πρόληψη του σχηματισμού οδοντικών κοιλοτήτων και πλάκας.

Το πράσινο τσάι είναι επίσης πολύ αποτελεσματικό στην πρόληψη άλλων οδοντικών προβλημάτων, όπως η περιοδοντίτιδα, η άσχημη αναπνοή, η απώλεια δοντιών και ούτω καθεξής, καθώς έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

ΓάλαΓάλα

Το γάλα είναι πολύ σημαντικό για τα δόντια σας, Τα βοηθάει να παραμείνουν υγιή και δυνατά. Όλα τα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι επίσης καλά για τα δόντια σας, καθώς είναι πλούσια σε ασβέστιο.

Το ασβέστιο είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό, απαραίτητο για δυνατά δόντια. Το να πίνετε γάλα τακτικά μπορεί να διασφαλίσει την υγεία των δοντιών σας.

Σουσάμι

Το σουσάμι είναι γνωστό ότι είναι πολύ ωφέλιμο για τα δόντια. Μπορείτε να το καταναλώνετε ως σπόρους ή ως λάδι. Και τα δύο σας δίνουν την δυνατότητα να ξεφορτωθείτε την πλάκα η οποία δημιουργείτε στα δόντια σας και ενισχύουν την στοματική σας υγιεινή.

Το σησαμέλαιο χρησιμοποιείται συχνά και για την λεύκανση των δοντιών. Οι σπόροι είναι πολύ καλοί στο να μειώνουν την πλάκα και να παρέχουν στα δόντια σας τα απαραίτητα μέταλλα ώστε να μην υπόκειται φθορά το σμάλτο των δοντιών σας.

Σπανάκι

Το σπανάκι είναι ένα λαχανικό γνωστό για τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία. Είναι γεμάτο θρεπτικές ουσίες και φυτικές ίνες. Η λειαντική του φύση βοηθάει στον καθαρισμό των δοντιών σας και στην απομάκρυνση λεκέδων από τα δόντια σας.

Επίσης, προωθεί την παραγωγή σαλιού, το οποίο μπορεί να εξουδετερώσει τα οξέα που βρίσκονται στο στόμα. Αυτά τα οξέα μπορεί να είναι επιβλαβή και καταστροφικά για τα δόντια σας.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι απαραίτητα για να διατηρήσετε το σώμα σας υγιές. Προστατεύουν το σώμα σας από διάφορες ασθένειες όπως ο διαβήτης, οι καρδιοπάθειες και ούτω καθεξής. Μπορούν επίσης να προστατεύσουν τα δόντια σας από πολλά προβλήματα όπως οι οδοντικές κοιλότητες, η τερηδόνα, τα μη υγιή ούλα κ.ά.

Είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνετε δημητριακά ολικής αλέσεως στην καθημερινή σας διατροφή ώστε να έχετε δυνατά δόντια και γενική σωματική υγεία.

Γιαούρτι

Όπως γνωρίζετε, το ασβέστιο είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό που σας βοηθάει να κρατήσετε τα δόντια σας υγιή και δυνατά. Το γιαούρτι είναι ένα γαλακτοκομικό προϊόν και μία πλούσια πηγή ασβεστίου. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε φώσφορο, το οποίο είναι επίσης ωφέλιμο για τα δόντια σας. Μπορεί να προστατεύσει τα δόντια σας από οδοντικές κοιλότητες και πλάκα.

Τα προβιοτικά ή αλλιώς τα ωφέλιμα βακτήρια στο γιαούρτι μπορούν να απομακρύνουν τα βακτήρια που προκαλούν κοιλότητες στα δόντια και να κρατήσουν τα ούλα και τα δόντια σας υγιή. Προσπαθήστε να τρώτε σκέτο γιαούρτι, χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *